concept cars

KONCEPCINIAI
AUTOMOBILIAI

Lexus koncepciniai automobiliai – tai žvilgsnis į mūsų ateities dizaino tendencijas.

main menu lexus brand

DIZAINO
NAUJOVĖS

Šiame skyriuje trumpai pristatomos kelios įspūdingiausios mūsų dizaino koncepcijos ir technologijos.

hybrid cars

HIBRIDINIAI
AUTOMOBILIAI

Esama įvairių hibridinių automobilių rūšių, tačiau jie visi turi vieną bendrą dalyką.

lexus service

LEXUS
PASLAUGOS

Artimiausios Lexus atstovybės ieškokite čia.

GRĮŽTI Į STRAIPSNIŲ SĄRAŠĄ

INTERVIU SU DIZAINERE
NERI OXMAN

MIT MEDIJOS LABORATORIJA, 2017 M. VASARIS

1. Kaip pasijutote, kai tik gavote „Lexus International“ pasiūlymą?

Kai „Lexus“ kreipėsi į „The Mediated Matter Group“, dirbome prie besitęsiančio komandos išplėtoto projekto optiškai skaidraus stiklo 3D spausdinti. Pirmą kartą pristatėme šią technologiją 2015 m., nuo tada dirbame perdarydami ją iš pagrindų, norėdami įgalinti architektūrinių mastų stiklo gamybą. Šiai technologijai reikėjo projekto (o ne atvirkščiai, kai projektui reikia technologijos), ir tai buvo „Lexus“!

2. Kaip interpretuojate temą IR KARTU?

IR KARTU yra įdomus žodžių junginys, nes prasmę turi tik kontekste – senovinis, tačiau modernus. Todėl jis reiškia visumą (prasmę), kuri apima daugiau nei jos sudedamųjų dalių suma (žodžių rinkinys). Tai įdomus formuluotės tipas, pabrėžiantis ryšį tarp kitų dažnai tarpusavyje prieštaraujančių žodžių: greitas ir kartu lėtas, kietas ir kartu minkštas, tamsus ir kartu šviesus, progresyvus ir kartu autentiškas, amžinasir kartu laikinas. Todėl šį terminą galima traktuoti kaip gramatinį įrankį, sukuriantį sinergiją tarp dviejų deskriptorių, kurie paprastai netinka vienas prie kito arba atrodo dviprasmiški: senas reginys, tačiau tam tikra prasme labai naujas. Taigi mums žodžių junginys IR KARTU reiškia visumas, kurios yra didesnės nei jų sudedamųjų dalių sumos, ir kurios savyje gali turėti tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip kontradikcija arba nesuderinamas dviprasmiškumas. Jis suartina, o ne atskiria.

3. Kaip susiejate temą IR KARTU su savo instaliacija?

„The Mediated Matter Group“ tema IR KARTU ypač įkvėpė, nes ji reiškia transcendenciją iš „dalių pasaulio“ į „visumų pasaulį“.

Pavyzdžiui, apie pastato, dėvimo įrenginio, lėktuvo arba automobilio dizainą ir gamybą galima mąstyti dviem būdais. Pirmuoju atveju kiekvienas iš šių dizaino objektų laikomas mašina: iš dalių sudarytu aparatu, naudojančiu mechaninę energiją, kuriame kiekviena dalis atlieka apibrėžtą funkciją. Sujungus jas kartu, dalys gali atlikti konkrečią užduotį, pvz., praktišką skridimo (lėktuvas), važiavimo (automobilis) arba gyvenamosios erdvės (pastatas) funkciją. Antruoju atveju jis laikomas organizmu arba „būtybe“ – visuma, kuri yra didesnė nei jos sudedamųjų dalių suma, transcenduojančia skridimo arba važiavimo aktą į skridimo arba važiavimo patirtį: išskirtinį durelių garsą, sklandų ratų sukimąsi, vaizdo kokybę, garso dvasią, mechaninio įrenginio gyvybingumą, skaidrumo dovaną. Šioms dalims susiliejus, jos sukuria patirtį, kurios negalima suskaidyti į komponentus. Tiesą sakant, suskaidžius ją ji iškart nustoja egzistuoti. Manome, kad šis požiūris pagrįstas kiekvienos didžios bendrovės, kuriai rūpėjo dizainas, paveldu.

Gamta taip pat yra sinergetinė: ji naši ir kartu efektyvi, funkcionali ir kartu graži, amžina ir kartu laikina, nuolatinė ir kartu cikliška, pastovi ir akrtu prisitaikanti, tvari ir kartu ekologiška, subalansuota ir kartu reaguojanti. Visus gamtos kūrinius galima laikyti visumomis, kurios yra didesnės už jų sudedamųjų dalių sumas.

Savo instaliacijai norėjome sukurti holistinę ir ne kompozicinę patirtį, kalbant ir apie jos dizainui sukurtą naują įgalinančią technologiją, ir apie dizaino rezultatą. O galiausiai mus vedė ir įkvėpė sinergija tarp mašinų ir organizmų, mechanikos ir gyvybės.

4. Kuo ypatinga naudojama 3D stiklo spausdinimo technologija?

Trumpai tariant, galime spausdinti architektūrinių mastų optinius lęšius.

Pūtimas, presavimas ir visi kiti stiklo formavimo metodai siekė pagerintų stiklo eksploatacinių savybių ir funkcionalumo. Tačiau galimybė pritaikyti stiklo optines ir mechanines ypatybes didelės erdvinės raiškos gamyboje apskritai išliko tikslu be priemonių jį pasiekti.

Stiklo gamyba su priedais leidžia kurti geometriškai pritaikomas ir optiškai derinamas struktūras didelės erdvinės raiškos gamyboje. Praeityje taip pat eksperimentavome su spalvų gradientais ir svarstėme būdus, kuriais spalvos gali paveikti aplinkosaugos rodiklius, ypač saulės spinduliavimą energijai panaudoti. Kadangi galime kurti ir spausdinti įvairaus storio ir sudėtingų ypatybių 3D komponentus, galime kontroliuoti pralaidumą saulei, kitaip nei pučiant stiklą, kai vidinės ypatybės atspindi išorinę formą. Vadinasi, skirtingai nuo presuoto arba pūsto stiklo detalės, kurios vidinis paviršius visada glotnus, spausdintos dalies paviršius gali būti sudėtingas ir viduje, ir išorėje, šios ypatybės gali veikti kaip optiniai lęšiai ir sukurti sudėtingus kaustinius raštus.

Šis gebėjimas leidžia spausdinti sudėtingus optinius lęšius, pralaidžius optinius įrenginius, galinčius sufokusuoti arba išsklaidyti šviesos spindulius, naudojant refrakciją. Dabartinis projektas leido geriau suprasti spausdintuvo nulemtus dizaino apribojimus, įskaitant kampus, motorizuoto spausdinimo aparato posūkio spindulį, ties kuriuo galima spausdinti ir vis dar išlaikyti struktūrinį vientisumą. Grupė taip pat siekia geriau suprasti atspausdintų objektų mechanines ir optines charakteristikas.

„The Mediated Matter Group“, bendradarbiaudama su MIT stiklo laboratorija, kuriai vadovauja Peter Houk, ir MIT mechaninės inžinerijos skyriumi, 2015 m. pristatė pirmą stiklo spausdintuvą. Nuo tada sunkiai dirbame prie naujos kartos spausdintuvo. Mūsų antros kartos 3D stiklo spausdintuvas pagrįstas ankstesnėmis „The Mediated Matter Group“ pastangomis gaminant optiškai skaidrias struktūras su priedais, iš pagrindų pertvarkant platformos architektūrą ir procesų valdymą pagal medžiagos ypatybes. Mūsų tikslas buvo sukurti didelio tikslumo gamybos platformą, galinčią gaminti derinamų, tačiau nuspėjamų mechaninių ir optinių ypatybių stiklo struktūras. Kadangi darbinės temperatūros gana aukštos, o gamybos medžiagos klampumas didelis, gamybos procesui būtina suvokti stiklo termodinamikos pagrindus platformos kontekste. Ši nauja gamybos platforma suteikia skaitmeniniu būdu integruotą temperatūros valdymo sistemą visam stiklo formavimo procesui ir ji suderinta su nauja 4 ašių judėjimo valdymo sistema, dėl jos srauto valdymas efektyvesnis, erdvinis tikslumas ir precizija geresni, o gamybos sparta didesnė su nepertraukiamu skysto stiklo nusodinimu iki maždaug 30 kg.

5. Kuris projekto aspektas sudėtingiausias?

Projektas iškėlė kelis iššūkius. Jis sudėtingas techniškai, nes pirmą kartą naudojame architektūrinių mastų optiškai permatomo stiklo 3D spausdinimą. Didžiausias iššūkis spausdinant stiklą tokiu mastu ir apskritai yra darbas ir stiklo apdorojimas ir laikymas labai aukštoje temperatūroje, norint suderinti mechanines ir optines stiklo savybes. Kad stiklas pakankamai gerai tekėtų ir jį būtų galima išstumti pro antgalį, reikia palaikyti aukštesnę nei 1 000 °C medžiagos temperatūrą. Norint tai pasiekti, spausdintuvas turi turėti po atskirą kaitinimo kamerą kiekvienam gamybos proceso etapui: lydymui, tekėjimui, atkaitinimui ir pan.

Viena iš karščiausių planetos vietų, kurioje buvo užfiksuota 57 laipsnių pagal Celsijų temperatūra, yra Mirties slėnis Kalifornijoje. Įsivaizduokite stiklo spausdinimą 1 000 laipsnių temperatūroje pagal Celsijų! Tai darome su stiklo ekspertų komanda, kurios nariai apmokyti dirbti su šia medžiaga labai atsargiai, ir kai kurie iš jų pučia stiklą jau kelis dešimtmečius.

Norėdami sukurti šį spausdintuvą, turėjome suprojektuoti atskiras kaitinimo kameras, sukurti programinę įrangą ir techninės įrangos komponentus kiekvienam gamybos proceso etapui: stiklo lydymui, tekėjimui ir atkaitinimui. Kiekvienam procesui skirta speciali kamera, kiekvienai kamerai pritaikytas temperatūros diapazonas. Taigi techniniai iššūkiai apibrėžia šio projekto pobūdį ir jo kultūrą: kaip sukurti tobulą žaizdrą?

Antras technologinis iššūkis po karščio kontroliavimo buvo šviesos kontroliavimas. Padedant genialiems komandoms inžinieriams, pavyko įdiegti valdomo judėjimo aplinką ir įmantrią sąsają dinaminio šviesos šaltinio kiekvienoje kolonoje valdyti ir perduoti per atspausdintą stiklą.

Trečias ir galbūt sudėtingiausias iššūkis buvo susijęs ne su techninėmis problemomis, o su bendruomenės, kurios nariai yra labai skirtingų sričių atstovai, kūrimu: architektai, produktų dizaineriai, mechanikos inžinieriai, programinės įrangos inžinieriai, chemikai, medžiagų mokslo tyrėjai ir t. t. Komandos nariai buvo surinkti iš įvairių pramonės ir mokslo sričių, siekiant pristatyti naująjį stiklo spausdintuvą ir jo pirmąjį architektūrinio masto įsikūnijimą.

6. Ką visi jūsų instaliacijos lankytojai Milane turėtų pamatyti, pajusti arba patirti?

Norėjome perteikti patirtį be praktiško, funkcionalaus objekto, kelionę be transporto priemonės. Norėjome parodyti, koks jausmas būtų skristi arba važiuoti žvaigždėtą naktį be pačios mašinos. LEXUS „IR KARTU“ parodai įsivaizdavome beveik nesibaigiančią eilę ratus primenančių šviesos atspindžių, kurių judesius valdytume, norėdami nukreipti žmonių judėjimą erdvėje, tai būtų visa apimanti patirtis, koks jausmas būtų maudytis mėnulių arba planetų šviesoje, kosminė kaustinė patirtis.

Temą IR KARTU nagrinėjome per šviesos, materijos ir erdvės perspektyvą. Apie šviesą: jos fizikinė prigimtis dvejopa: tai yra dalelė IR KARTU banga (Einšteinas manė, kad šviesa yra dalelė (fotonas), o fotonų srautas yra banga). Norėjome, kad lankytojai parodos erdvėje patirtų šį dualumą ne mąstydami apie jį, o tiesiogiai. Apie stiklą: stiklas yra šviesą atspindinti ir laužianti medžiaga, jis senovinis IR KARTU modernus. Šioje parodoje naujai jį interpretuojame, pasitelkę 3D spausdinimą. Apie erdvę: tikiuosi, kad šviesos ir materijos derinys sukurs buvimo ant žemės IR KARTU kybojimo patirtį; stabilumo pojūtį, su galimybe be pastangų judėti šviesoje. Kosminė kaustikos forma.

Siekdami užtikrinti sklandų Lexus svetainės veikimą, kartu su savo kai kuriais partneriais šioje svetainėje naudojame slapukus. Jei nekeisite slapukų nustatymų savo naršyklėje, mes suprasime, kad Jūs sutinkate su visų slapukų naudojimu Lexus svetainėje.

SKAITYTI DAUGIAU